Szállásadás: pénztárgép kell vagy nem kell 2016-ban?

Szállásadás: pénztárgép kell vagy nem kell 2016-ban?

Szállásadás: pénztárgép kell vagy nem kell 2016-ban?

Már 3. éve ott lebeg a szállásadók feje felett az online pénztárgép kötelező használata. 2015-ben úgy nézett ki, nem ússzuk meg tovább, és 2016. január 01-től minden szállásadónak meg kell vennie a drága pénztárgépet. Szerencsére mégis kaptunk további haladékot. December végén a kormány

változatlan formában hagyta a jogszabályokat (pénztárgép rendelet). Így 2016-ban továbbra is elegendő az a bizonyos havi jelentés beküldése, amellyel kiválthatják a szállásadók a pénztárgépet.

2016: pénztárgép helyett továbbra is havi jelentés

A havi jelentés, azaz a félelmetes nevű PTGSZLAH nyomtatvány küldözgetésével továbbra is elkerülhető a pénztárgép. Ezt egy nagyon egyszerű nyomtatvány, amit a www.nav.gov.hu oldalról tudsz letölteni. Úgy képzeld el, mintha egy kockás füzetbe felírnád az általad kiadott számlák adatait. Szorgalmas diákként belekörmölöd a számlád dátumát, a vendéged nevét, címét, a számla összegét és a pénznemet.

PTGSZLAH– t mindig következő hónap 15-ig kell beküldeni a NAV-hoz. A nyomtatvánnyal kapcsolatban fontos tudni való, hogy csak ügyfélkapun keresztül küldhető be. Nyugi, nem lesz szükséged feltétlenül könyvelőre, te is meg tudod csinálni. Eddig mindenkinek meg tudtam tanítani, aki meg akarta tanulni 🙂

Könnyebbség, hogy az “üres” hónapokról nem kell beküldeni a nyomtatványt.

Tételes átalányadózás esetén is kell számlát adni?

Igen!

Hangsúlyozom még egyszer: IGEN, kell számlát adni!

Attól, hogy befizeted a NAV-nak a szállásadás utáni fix összegű adódat (szobánként 32 000 Ft szja és 6400 Ft EHO), még a számlaadási kötelezettség vonatkozik rád. Kérlek, a saját érdekedben vedd ezt nagyon komolyan, mert a számlaadás elmulasztása miatt 1 millió Ft-ig terjedő bírsággal sújthatnak!

A kiadott készpénzes számláidra pedig vonatkozik a havi jelentési kötelezettség.


Most kezdenél bele a szállásadásba? Ne vágj bele, mielőtt nem beszéltél egy hozzáértő szakemberrel. Az interneten rengeteg információ van, és sajnos rengeteg badarságot is összeolvashatsz. Egyéni tanácsadás keretében kb. 1,5-2 óra alatt összefogottan, rendszerezetten elmondok Neked mindent, amit tudnod kell, egy Skype tanácsadás keretében. Én nem csak tanítom, hanem csinálom is – Hajdúszoboszlón van egy kis vendégházam, így minden oldalról van tapasztalatom.


en_piros

Baráti üdvözlettel: Keresztesné Molnár Anita

családi adótanácsadó és szállásadó 🙂

 

Oszd meg másokkal is!computer-24811_150

Kategória: Szállásadóknak Címke: , , , , , , , , ,
17 comments on “Szállásadás: pénztárgép kell vagy nem kell 2016-ban?
  1. Edina szerint:

    Kedves Anita!

    Airbnb-n keresztül adom ki a házam. Átutalással kapom meg az összeget. Egyéni vállalkozó vagyok – de ” más ” témában, Katás . Akkor most mi a helyzet? kell másik adószám? kell számlát kiállítanom – hiszen nem a vendég fizet közvetlenül. Köszönöm a válaszod. Edina

    • Keresztesné Molnár Anita szerint:

      Kedves Edina!
      Vállalkozó vagy, akkor már van adószámod 🙂 Másikat nem kell kérni, nem is lehet. A meglévő adószám alatt lévő tevékenységekhez kell felvenni a szállásadói tevékenységet.
      Számlát minden utalásos bevételről kötelező kiállítani.
      Ügyfélkapura szükséged lesz.
      Most itt nem tudok mindent leírni neked, erről 1,5-2 órát beszélek egy tanácsadás keretében 🙂 Mindent szívesen elmagyarázok és megmutatok neked részletesen, a cikkben szereplő nyomtatványok használatát, nyilvántartások vezetését, szabályos számlakiállítást.http://tudatosadozo.hu/szolgaltatasok/online-adotanacsadas/

  2. Varga Béláné szerint:

    Kedves Molnár Anita!
    Egyszerre elég sok volt az információ amint az irásait elolvastam =magánszeémély, egyébészálláshely üzemeltető= a lényeghez viszont kezdek közelebb kerülni. A z IFÁval kapcsolatban teljesen tisztába vagyok, most jöttem rá hogy a számlába azt is külön sorba fel kell tüntetni, tehát rontózni kell az első számlámat. ÁFA mentes vagyok AM, iy az nem kellett a számlámba. Még egy két nyitott kérdés van anegyedéves bevallásban már lesz jul aug szept bevételem, de mivel most kezdtem a szoba kiadást sok volt a kiadásom a bevételhez képest igy ebben az évben nem kell adót fizetnem, Kérdésem milyen füzetben vezessem a kiadást, a bevétel a számlatömbbe meg van, de a számlákat időrendi sorrendben jó lenne naprakészen vezetni van erre valamilyen irodaiszer formanyomtatvány, vag saját magam tudom vezetni. Én mint rendes öregségi nyugdijas , magánszemélyként, egyéb szálláshelyként egy 2 szobás lakást próbálok hasznosítani Ehot uganugy kell fizetni, mint az aktiv munkavállalóknak. Igy, nekem nem marad semmi. 2,5 mFt-ért felujitottuk a lakást, szolidan berendeztük részben saját használatonkivüli butorokkal és még igy is a felszerelések bőven meghaladják az ez évi bevételt. Két kérdés EHO fizetés, a TEÁOr számot a a NAV által kiadott papiron sehol nemlátom, magamat sorolom be? Megyek a navhoz és a okm irodába, a NÁV nál bejelentkeztem az okm irodában is. Köszönöm szépen a választ csak két kérdés maradt 1 EHO, negyedéves fizetés? ha a bevétel-kiadás zárásánál negyedévenként nem marad bevétel? Ehót akkor is kell fizetni, mert adót nem az érthető? Bocs a zavarásért Most kezdtem soha nem voltam vállalkozó ezért nehezeb kicsit, de fogékony vagyok és Nagyon érthető a leirása Köszönjük a sok fontos infót, remélem még lesz szerencsénk az Ön magántanácsadására is

    • Keresztesné Molnár Anita szerint:

      Drága Marika! Annyi kérdést sorol, hogy valóban célszerűbb lenne egy tanácsadást egyeztetnünk 🙂

  3. Kedves Anita!

    Ha az előleg bankszámlára érkezik utalással, a fennmaradó összeget pedig a helyszínen kifizeti a vendég készpénzzel, akkor miről állítok ki számlát? A teljes összegről? Majd a teljes összeget jelentem havonta a Navnak? Vagy csak a készpénzes részéről állítok ki számlát és azt jelentem a Navnak? Ez utóbbi esetben mi történik a bejött előleggel? Válaszát előre is köszönöm. (Két hete vagyok magánszállásadó, elég bonyolultnak tűnik. Kérem segítsen!) Előre is köszönöm.

    • Keresztesné Molnár Anita szerint:

      Kedves Andi!
      Pár utcányira lakunk egymástól 🙂 Beszéljünk meg egy időpontot és mindent elmagyarázok szépen. Ügyfélkaput nyiss előtte az okmányirodában. Itt kereshetsz:(20) 628-1084
      Üdv: Anita

  4. Tanay Krisztina szerint:

    2009-től falusi turizmus keretében 552005 Teáor számmal, adószámos magánszemélyként-van főállásom is-adok ki szobát. Számlát, nyugtát adok, bevételt-kiadást elszámolok, 16% SZJA-fizetek, 1millió alatti az éves jövedelmem, ezért eho-t nem kell fizetnem. Most olvasom, hogy 2014-ben be kellett volna ügyfélkapun jelentkeznem és 2015-Ben havonta a kiadott nyugtákat szintén jelentenem? Mit tehetek most?

    • Keresztesné Molnár Anita szerint:

      Kedves Krisztina!
      Alaposan összekeveredtek a dolgok!
      Az EHO-mentesség 1 milliós értékhatára az ingatlanbérbeadásra vonatkozik, ez a klasszikus albérlet!
      Az 552006-os szállásadás egészen más tevékenység, másképpen adózik, olvasd el ezt a cikket:
      Az elmaradt nyomtatványokat pótlólagosan is be lehet adni.

  5. Spiller Szilvia szerint:

    Kedves Anita,
    A PTGSZLAH nyomtatványon a havi jelentés csak a készpénzes bevételekre vonatkozik? Tehát ha én minden kifizetést utalással kapok, nincs kp-s bevételem, akkor nem kell ilyen nyomtatványt havonta beküldjek?

    • Keresztesné Molnár Anita szerint:

      Nem bizony!
      aPTGSZLAH-ra csak a készpénzes számlákat kell felvezetni, amit egyébként beütnél a pénztárgépbe.

  6. Pál szerint:

    Tisztelt Anita !

    Az Ön elnevezése alapján “szállásadó vagyok” /évente 2-3 nyári hónap, külföldi vendégek, utazási iroda/.
    Általában a 10 % költséghányadot választom a bevallásban.
    Kell-e havonta vagy negyedévente befizetnem valamit az államkasszába ? (bevételem csak nyáron keletkezik – akkor számlát állítok ki is a PTGSZLAH adatlapon lejelentem havonta más hónapokban nem számlázok)

    Tisztelettel :

    Pál

  7. Varga Andrásné szerint:

    Köszönet Anita! Nagyon Sokat segítenek hasznos tájékoztatóid.

  8. Nagy Zoltánné szerint:

    Nagyon köszönöm Anita a válaszod ! Úgy érzem kezdem átlátni már a dolgokat . De az adóbevallás aláírása , hogy oldódik meg ha ügyfélkapun küldöm be a bevallást ? És hol jelölöm be , hogy idén is átalányadózást szeretném választani ?

    • Keresztesné Molnár Anita szerint:

      Ha ügyfélkapun keresztül küldöd be az adóbevallást, akkor nem kell aláírni, az ügyfélkapu fog hitelesíteni. Az átalányadóra vonatkozó jelölést csak akkor kell megtenni, ha az előző évben költségelszámoló voltál (azaz változtatod az adózási módot). Ezt a 01-es lapon kell jelölni.

  9. Nagy Zoltánné szerint:

    Kedves Anita ! Szeretném megkérdezni , hogy 32000ft-os tételes átalányadózó vagyok . Milyen nyomtatványt kell kiállitanom az éves adóbevallásomhoz ? ÉS mi alapján ? A kp .fizetési számlák szerinti bevétel szerint ? De abban benne van az IFA összege is , az pedig nem az én bevételem .Mi a beküldési határidő a tét. átalány adózóknak ?Köszönöm nagyon ha válaszolsz !

    • Keresztesné Molnár Anita szerint:

      A tételes átalányadózó szállásadók is a 1553-as jelű nyomtatványon adják be az adóbevallásukat, mint a többi magánszemély.
      Érdekesség, hogy nem kell beírni a szobakiadásból származó bevételt, csak a szobák számát és az adót a 04-es és a C lapon, ill. az EHO-t a 09-es lapon.
      Az adóbevallás beküldési határideje május 20. (de nem érdemes addig halogatni, ugye tudod 🙂 ?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*