NAV-ügyekben igazi segítség, ha tudunk beszélni egy olyan ügyintézővel, aki a konkrét helyzetünket is látja a rendszerben, és nem csak általános tájékoztatást tud adni.
Ehhez szükséged lesz egy egyedi azonosítóra, vagyis ha felhívod a NAV Infóvonalát a 1819-es számon, nem csak általános tájékoztatást fogsz kapni, hanem a saját ügyedben személyre szóló segítséget. Ez egy 4 jegyű kód lesz, amit a telefonhíváskor megadsz majd.
A telefonos kód hivatalos neve: „a NAV Ügyintéző Rendszerében az egyes adóügyek telefonos ügyintézését lehetővé tevő ügyfélazonosító-szám” :D, na ezt fogjuk most megszerezni Neked 🙂
Telefonos ügyfélazonosító NAV-os ügyintézéshez, avagy TEL kód igénylés lépésről-lépésre
No, akkor csapjunk is bele, pár perc alatt meglesz.
- Nyisd meg az ONYA oldalát: https://onya.nav.gov.hu/
- Belépés gomb
- Ügyfélkapu gombot választjuk, majd megadod a felhasználóneved és a jelszavad
- Új nyomtatványt választjuk, a bal szélen lévő függőleges menüben találod meg
- Letekersz az aljára: Kérelmekre katt
- ismét letekersz az oldal aljára, itt megtalálod a TEL nyomtatvány blokkját, Kiválaszt gombra kattintasz
- a TEL felirat mellett, a sor végén lévő kis nyilacskával le tudod nyitni a kitöltendő részt
- A jövőbeni NAV-os hívásaidról hangfelvétel fog készülni. Most el kell döntened, hogy a hangfelvétel linkjét emailben vagy SMS-ben szeretnéd megkapni. Csak az egyiket szabad választani!
- /A ha az SMS értesítés mellett döntesz, akkor ezt a három sort töltöd ki:
9/B: ha emailben kéred, akkor pedig ezeket: - Már majdnem kész vagyunk 🙂
Még kapni fogsz egy figyelmeztetést, amit most figyelmen kívül hagyhatunk, mivel életedben először csinálod, nincs előzmény - A kérelem beadásra kész, megnyomod a Rendben gombot
- majd a Beadás gombot is
- és lassacskán tényleg kész vagyunk.
Huhh, végre 😀
A NAV roppant hamar vissza fog jelezni 1-2 napon belül meglesz a telefonos PIN-kódod és érdemi segítséget kapsz majd telefonon az adóhivatali ügyintézőtől. 🙂
Szia Anita!
Nagyon hasznosnak talaltam a cikkedet, viszont sajnos szerintem lehet, hogy valami hianyzik.
Nekem legalabbis elkuldtek a 4 szamjegyu kodot, viszont utana a telefonos rendszer 8 szamjegyet kert + jelszot….
Nem tudom, hogy milyen jelszorol van szo.
Probaltam keresni, hogy azt vajon hol lehet megigenyelni, de sajnos nem talalom sehol sem.
Ebben tudsz esetleg segiteni?
Szerintem a menürendszerben kavarodtál el 🙂
Fejből írom, de valahogy így van a sorrend: 1819, 2-es menü, ügyfélazonosító-számmal kívánom magam azonosítani, utána adóazonosító (10 számjegy),néha kétszer is bekéri, aztán pin kód, aztán már van ügyintéző és kérdez pár személyes adatot (szül. idő, anyja neve), aztán már érdemben is lehet kérdezni.