Alkotmánybíróság előtt a Szálláshelyminősítési rendszer! 2022 legújabb „csodája” a szálláshelyek minősítési rendszere. A folyamat végeredményeképpen mindenkit besorolnak 1-5 csillagos rendszerbe, hasonlóan a szállodákhoz. Azt, hogy a csillagozásnak milyen gyakorlati haszna vagy éppen következménye lesz, arról még nem szólnak a hírek.

Az eljárás kötelező minden magánszálláshelynek (apartman, nyaraló, vendégház, stb.)

Az újonnan indulóknak az önkormányzati bejelentés előtt szükséges, a már működő szállásoknak 2023.01.01-ig kell regisztrálni.

A folyamat lépései:

  • regisztráció és kérelem a folyamat elindítására a www.szallashelyminosites.hu oldalon
  • önértékelés
  • helyszíni szemle
  • döntéshozatal és eredményhirdetés

Az értékelési szempontrendszert itt találod: https://szallashelyminosites.hu/docs/magan_es_egyeb_szallashelyek_minositesi_kriteriumai.pdf

A szálláshelyminősítés elég komoly stresszt okoz a szállásadóknak, hiszen nem látjuk, hogy mi ennek az egésznek a jelentősége, ráadásul elég komoly anomáliák vannak a leírt minősítési kritériumok és a végén megkapott csillagszám között. Jellemzően 1 csillaggal kevesebbet kapnak a szálláshelyek, mint ami az önértékeléskor kijön. A minősítési szempontok többsége objektív, egyértelmű szempont, ezeket lemérik, megnézik, tiszta sor, hogy megvan vagy nincs. Viszont van néhány szubjektív szempont is, ami nem mérhető, teljesen ízlés kérdése pl: az épület karbantartott és ápolt. A tapasztalatok szerint ezek a szubjektív elemek egy csillagot lesöpörnek a legtöbbünknél.

Alkotmánybíróság előtt a Szálláshely-minősítési rendszer!

Mivel az egész minősítési koncepció ezer sebből vérzik hasznossági és jogszerűségi oldalról is, az Alkotmánybírósághoz fordultak . A beadvány szövegét az Alkotmánybíróság honlapján megtalálhatod, ez a IV/492/2022 számú ügy. Ha az Alkotmánybíróság befogadja a kérelmet (először arról döntenek, hogy a panasz megfelel-e a benyújtásával kapcsolatos feltételeknek), akkor érdemi döntést hoznak – elutasítják, vagy részben vagy egészben helyt adnak. Sajnos a döntés nem várható a közeljövőben, de a beadványt megküldik a jogalkotónak is (feltehetően az MTÜ-nél fog kikötni), amely kénytelen lesz a témával komolyabban foglalkozni, nem „söpörheti le” azt úgy, mint a mi észrevételeinket.

Hangsúlyozom: alapvetően NEM az a probléma, hogy minősítik a szállásokat, és megpróbálják 5 kategóriába besorolni, hanem az, hogy a szempontrendszer alkalmazása nem egyértelmű a minősítők részéről, valamint, hogy a szubjektív elemek (pl. színek összhangja) egyszerűen nem definiálhatóak és a minősítés végén sokkal nagyobb jelentőséget kapnak, mint ahogy a leírásból erre következtetni lehetni. Továbbá a helyszínre kijövő Bizottság csak véleményez, az ő jegyzőkönyvük és a telefonnal készített megkérdőjelezhető minőségű fotók alapján fognak a végleges csillagszámról dönteni olyanok, akik sosem látták a szállást.

Ha nem értesz egyet a minősítéseddel, mikor-hogyan-kinek nyújthatsz be panaszt?

Amíg az Alkotmánybíróságon sorra kerül az ügy, addig sem kell tétlenül várakoznunk.

  1. A helyszíni ellenőrzés végén az elkészült jegyzőkönyvhöz fűzhetsz megjegyzést. Az auditornak jelezd.
  2. Az ellenőrzés napján, az online felületen van lehetőség. Ez éjfélkor eltűnik
  3. Az a minősített magánszálláshely az eljárással kapcsolatban postai úton írásban, panasszal fordulhat a szálláshely-minősítő szervezet vezetőjéhez a szálláshely-minősítő szervezet székhelyére: 1011 Budapest, Szilágyi Dezső tér 1. A panaszt a szálláshely-minősítési eljárás lezárásától, azaz a hivatalos értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül lehet előterjeszteni
  4. Ha ezekkel a lehetőségekkel nem éltél, mert nem tudtál róla, akkor a szakmai szervezeteinknek jelezd a problémát.
    Nagyon fontos, hogy ezt megtedd, mert így lesz muníciójuk , hogy határozottabban tudjanak fellépni az érdekünkben! Ezeket a szervezeteinket nevesítik az eljárásrendben:

Felelős Magánszálláshelykiadók Egyesülete
Székhely: 1052 Budapest Apáczai Csere János utca 1. I/6.
E-mail: fmke.2020@gmail.com Telefon: +36 70 250 0160

MAKE – Magyar ApartmanKiadók Egyesülete
székhelye: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 34.
e-mail cím: egyesulet@apartmankiadok.hu

Magánszállásadók Országos Szövetsége
Levelezési cím: 8798 Zalabér, Rákóczi út 29.
+36-30/530-69-17 E-mail: mosz.maganszallasadok@eva-marta-amberg

Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége
1077 Budapest, Király u. 93.
Telefon: +36 1 352 9804, +36 30 709 9726 E-mail: info@falusiturizmus.hu

Szálláshely minősítés gyakorlati tapasztalatai – szállásadói oldalról

No, akkor lássuk, hogyan élik meg a szálláshely minősítési eljárást a szállásadó házigazdák, apartmantulajdonosok:


Megvolt nálam is, meg sem lepődtem, 230 pont, a 4 csillag minimum elvárásai közül az összes pipa , végeredmény: 3 csillag…


A kérdésem azokhoz szól, akik hasonlóan jártak: Ti kaptatok bármi indoklást, hogy miért utasította el a bizottság az auditorok által megállapított besorolást? Emlékszem volt aki itt írta hogy talán a csempe nem tetszett, vagy a konyhabútor volt „régies”… De ezeket nektek leírták valahová? Mert én kaptam egy határozatot, hogy nesze itt van 3 csillag, és semmilyen indoklást mellé, sőt, azonnal eltűnt a jegyzőkönyv is az oldalról…


Kövesd az eseményeket, kérd a hírlevelünket!


Az utolsó szögig minden vadiúj. Igazából nem az bánt, hogy 3 csillag, adjak a 4 csillagot annak aki jobban megérdemli, csak ha minden kritériumnak megfeleltem, legalább egy indoklast úgy érzem hogy megérdemelnék, amiben leírják hogy miért utasították el az auditorok javaslatát.

Az auditorok egyetértettek a 4 csillaggal. Azt mondták ez simán meg lesz….

Érthetetlen. Indoklás nulla.


Sajna én is így jártam, a jegyzőkönyv eltűnt, fellebbezés nincs. Hiába javasoltak a minősítők 4 csillagot. Ne rágd magad, legtöbben így jártunk.


FIGYELJ! Nem kell az összes kritériumnak megfelelni! Forrás: Eljárásrend utolsó oldala

A szálláshelyszolgáltató a kritériumrendszer 1., 2., 3., 4., 13., 14., 22., 39, 40., 47., 58., 59., 60., 61., 70., 71., 76., 100. és 101. minimum-kritériuma kivételével 1* esetében az önértékeléskor megjelölt legfeljebb 3 db, 2* esetében az önértékeléskor megjelölt legfeljebb 4 db, 3* esetében az önértékeléskor megjelölt legfeljebb 5 db, 4* esetében az önértékeléskor megjelölt legfeljebb 6 db, 5* esetében az önértékeléskor megjelölt legfeljebb 7 db, minimum követelmény teljesítése alól mentesülhet, azonban a megpályázott kategóriába soroláshoz a kategóriára előírt pontszámot ez esetben is teljesítenie kell.

Szerintem a helyszíni ellenőrzés során érdemes a mentesítendő pontokat megbeszélni az ellenőrökkel.


  • Tettél panaszt 8 napon belül?
  • Nem, mert az van ír a az értesítőre, hogy ez a végleges.

IGENIS LEHET PANASZT TENNI! Az eljárásrendben le van írva: „eredményhirdetéstől” számított 8 napon belül írásban panaszt tehetsz!

Eljárásrend: https://szallashelyminosites.hu/docs/magan_eljarasrend.pdf

„III.2.8. Panasz

„Az a minősített magánszálláshely, amelyre nézve a szálláshely-minősítési eljárás jog vagy érdeksérelemmel jár, az eljárással kapcsolatban postai úton írásban, panasszal fordulhat a

szálláshely-minősítő szervezet vezetőjéhez a szálláshely-minősítő szervezet székhelyére: 1011 Budapest, Szilágyi Dezső tér 1.

A szálláshely-minősítő szervezet tevékenysége ellen benyújtott panaszt a szálláshely-minősítő szervezet vezetője közigazgatási hatósági eljárásban bírálja el.

A panaszt a szálláshely-minősítési eljárás lezárásától, azaz a hivatalos értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül lehet előterjeszteni.”


Szia! Ugyanígy jártunk mi is. Semmi indoklás, hogy miért nem értük el a 4*-ot. Jakuzzi, szauna, kerti baldachinos ágy, mosogatógép, mosógép, stb……van a házban. Nem tudom mi kellene még a négy csillaghoz. 


Írtunk emailt, de nem válaszoltak.

Mint fentebb írtam, nem emailben, hanem postai levélben kell benyújtani a panaszodat: 1011 Budapest, Szilágyi Dezső tér 1.


En azt nem értem, hogy miert van az, hogy az auditorok adnak x pontot, majd egy felsőbb szerv azt meg lepontozza..? Akkor minek az auditorok altali “szemle”?

A masik amit nem értek (vagy nem akarok érteni), hogy miért jó alulértékelni a pontos kritériumrendszer alapján kiszámolt pontokat, ez kinek az érdeke ? 


Mondjuk, aki levelet ír a a szálláshelyminősítő fővezérnek, az sem lesz sokkal előrébb a válasszal. Ezt a „választ” kapta az egyik szállásadó társunk:

Tisztelt G. Úr!

Igyekszem kérdésére szakmailag megalapozott választ adni.

Auditor kollégáink a helyszínre érkezve a minősítésre váró szálláshely esetén csakis javaslatot tesznek a kategóriára (melyet meghatároznak a minimum kritériumok, a minimum pontszám, valamint az összbenyomás). Ezt követően minden estben a Bíráló Bizottság ellenőrzi le a szálláshelyen készült fotókat, az értékelőlapot és a jegyzőkönyvet. Fentieket figyelembe véve a végső döntést a Bíráló Bizottság hozza meg, amely az Ön szálláshelye esetén a 2­*-os kategóriának felelt meg.

2* Közepes – A berendezés és felszereltség karbantartott és összehangolt.

3* Emelt szintű – A berendezés és felszereltség folyamatosan karbantartott, formáiban, színeiben összhangban van. Az összhatás emelt komfortot tükröz.

4* Első osztályú – A berendezés és felszereltség magas színvonalú, és első osztályú kényelmet nyújt. Az összhatást a jó minőségű anyagok, színek, formák harmóniája jellemzi. A szálláshelyen elérhető szolgáltatások, berendezések és felszerelési eszközök kiemelt kényelmet biztosítanak. A szálláshely külső és belső megjelenése és környezete tükrözi az első osztályú minőséget. A szálláshely külső és belső állapota kifogástalan műszaki állapotban van.

Bízom benne, hogy válaszom kielégítő és megnyugtató volt.

Eredményes szezont kívánok!

Üdvözlettel,

Érdekes, hogy az 5*-os jellemzését már le sem írta, az nem tudom, vajh’ milyen lehet?


Szeretnék bemutatni egy 2 csillagos minősítésű új (!) építésű szálláshelyet.

A helyszíni ellenőrzés a hétfői napon volt, az eredményét most küldték meg.

184 elért ponttal és a 4 csillaghoz elegendő kritériummal kapott 2 csillagot. Azt mondták már itt is, hogy a hálószoba mérete miatt

Nem lehet 4*, de a 3*-ra megfelelő, amit a jegyzőkönyvbe fel is vettek, erre ma jött az eredmény, hogy csak 2*-s a minősítés eredménye.

Gondolom nem egyedi eset, csak bosszantó.


Nem értem mi a francnak kérik az önminősítést, meg minek pontozgatnak. Jöjjenek ki, aztán adjanak olyan minősítést amilyet akarnak . Idegesítik csak az embert a sok hülyeséggel. 


Szerintem a kulcskérdés az, hogy ha kimegy 2 minősítő, akiket erre képeztek ki, eltölt egy helyen másfél-2 órát, felvesz egy jegyzőkönyvet, abban megállapítja, hogy a látottak alapján hány csillagot érdemel egy szálláshely, akkor egy olyan bizottság, akik nem voltak ott, miért adnak mást, mit ami a jegyzőkönyvben van?

Az összes többi kérdés érdektelen, illetve szubjektív a mi oldalunkról is.


Nálunk 195 pontra 3*-ot mondott az auditor és 2* jött az igazoláson..


Tegyetek hivatalos panaszt. Szerintem ha a szállások közel 5*-nak megfelelő pontszámot kapnak, és ennek ellenére 2*-ra értékelik, akkor ezzel a kritériumrendszerrel nagyon nagy baj van. Mondhatni azt is, hogy fölösleges, ha a Bíráló Bizottság tulajdonképpen azt csinál amit akar, úgy értékel ahogy akar. Van egy 110 soros kritériumrendszer, ehhez képest úgy látom, hogy az alapján a 4 sor alapján döntenek, ami teljességgel szubjektív.


Teljesen egyetértek. Ha a szállásadók nem nyújtanak be hivatalosan panaszt, akkor joggal mondhatja a minősítő testület, hogy „hiszen minden rendben zajlik, nem panaszkodnak a szállásadók”. A panaszt az eredményről való tudomásra jutástól számított 8 napon belül lehet benyújtani, és szó sincs sehol arról, hogy ha valaki a jegyzőkönyvhöz nem tett észrevételt, akkor már nem is nyújthat be panaszt.

Ha tovább viszed a dolgot, akkor nagyon hivatkozz arra is, hogy színek, formák, anyagok, lófaszok összhangját, harmóniáját nézik, de ilyeneket még csak meg sem említenek a kritériumok között, semmilyen pontos leírás nincs ilyenről, és még csak esély sem lehet arra, hogy felkészüljenek és megvalósítsák ezt. Mindenki pénzt herdál egy olyan döntéshez, ami erősen szubjektív jellegű ! Skandalum!!!


Rugalmas ágyrács

Sziasztok! Ne haragudjatok az egyszerű kérdésért, minősítés előtt vagyunk még….a listában szereplő „rugalmas ágykeret” alatt az „ágyrácsot” értik/ellenőrzik?

  • Nálam fa, lamellás ágyrács volt, amit elfogadtak minden gond nélkül.
  • Elfogadták, de plusz pontért a másik kell.
  • Mi pl itthonra magunknak (végre!) most vettünk egy középkategóriás (így is elég drága!) matracot, 22 cm vastag, kifejezetten tilos rugalmas ágyráccsal használni, a garancia sem érvényes olyankor. Naaa, akkor az okosok erre sem adnának pontot? Agyrém.

Mi nem vettünk rugalmas ágyrácsot…

1; A matracgyártók táskarugós matrachoz nem javasolják! (nekünk az van)

2; Kb. 5 perc alatt eltörik, ha rávetődik valaki, vagy hevesebb mozdulatot tesz (ezt mindenkinek a fantáziájára bízom 😀

3; Drága mint a rosseb 🙁

Tehát, Mi nem tettünk olyan bolti cuccot, hanem a férjem csinált vastagabb, és szélesebb deszkákból ágyrácsot, plusz középre vastag lábat tett alá, sőt az ágyakat is Ő csinálta (asztalos).


Nem érdekel ha nem lesz jó, ez az egész egy téboly már…


  • Milyen engedélyeket kértek?
  • NTAK, működési engedély, házirend

Füstjelző, CO érzékelő

Azoktól kérdezném, akiknél már meg volt a szálláshely minősítés hogy mi volt a füstjelzőkkel és a CO jelzőkkel? Hova kell fel tenni, és konkrétan mennyit kell beszerezni.

  • Mi a termékleírásban szereplők szerint tettük fel. A füstjelzőt a konyhába, a co-t a konyhába és 2 szobába ahol konvektor van még, azt mondták elég lett volna 1 CO jelző is.
  • A szobákba csak akkor kell füstjelző, ha önállóan van kiadva. Ha egy apartmanban van több hálószoba, akkor az apartmanban kell egy-egy mindkettőből.

Amúgy mi a konyhába tettük be mindkettőt. Bár a CO jelzőnek nálunk nem sok értelme van, nincs semmilyen gázzal üzemelő eszköz. De ha kell, hát kell.


Nekem egyik szállásnál az ellenőrnek elég volt szintenként egy a füstjelzőből meg a CO jelzőből. A másik ellenőr egy másik szálláson meg kért szintenként + külön a konyhába.


Nekem csak a meglétét nézték, egy füstjelző volt 100 négyzetméteren, és egy szénmonoxid érzékelő, mindkettő az amerikai konyhás nappaliban.


Akinél már megvolt a minősítés tudna segíteni? Lehet már volt kérdés, de hozzám a jövő héten jönnek, és kérték a szénmonoxid érzékelőt is. Ez akkor is kell ha kondenzációs kazán van, aminél nincs szénmonoxid visszaáramlás? Füstjelzőt tudom, hogy szintenként kérik. Köszönöm a válaszokat

  • Igen, kell akkor is… nálunk is ugyanez volt a helyzet, zàrt égésterű kondenzációs kazán, ahol nincs szénmonoxid veszély, de mondták hogy mindenképp kell. Nem akartunk vitatkozni egy 10.000 ft-os dolgon, megvettük

CO jelzőt akkor is kérik,ha minden elektromos, semmi nyílt láng, gáz?

NEM KELL! Olvasd el a 59. pontot a minősítési listában:

A szén-monoxid érzékelő kötelező minden kategóriában, ahol a szálláshelyen bármilyen
fűtő- / tüzelő-berendezés működik,
melyben a tökéletlen égés végtermékeként akár csak
potenciálisan szén-monoxid keletkezhet. Így különösen, ahol nyílt égésterű gázkazán,
vízmelegítő (a szálláshelyen belül, vagy külső kazánházban), fa- vagy széntüzelésű vagy
gázüzemű kandalló, kályha, kandallókályha, gáztűzhely, hordozható grillsütő, illetve
gázzal vagy paraffinolajjal működő mobil melegítő található. Elhelyezése a gyártó
telepítési tájékoztatója szerint. Különös gondot kell fordítani a kémények, szellőzőnyílások
tisztaságára, a szellőző berendezések működésére. Nyílt égésterű gázkészüléknél favagy széntüzelésű vagy gázüzemű kandalló, kályha, kandallókályha és kifelé szellőzős
páraelszívó egyidejű használata esetén a kültéri levegő beáramlásáról gondoskodni kell
(szellőző nyílással vagy szellőző berendezéssel.)


Az „általános benyomás” alapján határozzák meg végül a csillagokat. Tehát hiába van x pontunk, ami y csillagnak felel(ne) meg, az „összbenyomás” ezt felülírja. Sajnos ez egy elég szubjektíven értelmezhető passzus és nem is lehet egzakt módon parametrizálni, nem beszélve a minősítők és az íróasztalnál bírálók privát ízléséről. Nem mondom egyáltalán, hogy kidobandó szempont, de nem egzakt.

Ez csak egy szempont a 140 másik objektív mellett. Emellett ahogy olvasom mások tapasztalatait, legtöbbször az történik, hogy az auditorok a helyszínen egyetértenek az önminősítéssel, a kért csillagok számával, majd a bíráló bizottság kevesebb csillagot ad fotók alapján. Ha csak elvétve lenne ilyen eset, azt gondolnám, oké, benézhetik az auditorok, de sajnos igen sok ilyent olvastam itt.


A megvalósítás viszont problematikus, átgondolatlan, kidolgozatlan, pontatlan, ezért lett ilyen “letolom a torkotokon” érzetű a dolog. Hosszabb, átfogóbb átgondolást igényelt volna a kidolgozása, sok-sok egyeztetéssel, nekem ez a véleményem.


Minősíthetetlen voltam. Felírtàk jegyzőkönyvbe a bűneim, és 40 napom van gyónni. Aztàn kijönnek újra, és megnézik, szófogadó voltam-e? Ha igen, nagy kegyesen kapok 1 csillagot.

Nekem kis fahàzas horgàsz nyaralóm van. A nevében is benne van, hogy Nomàd. Vasas a víz. Àllandóan sikàlok, hogy ne fogja be a kàdat. Persze akkor jöttek minősíteni mikor volt vendégem. Azt mondtàk tegyem el valahova a vendéget, míg ők ügyködnek …màr itt làtszik mennyire a vendégért csináljàk…. Ide, hozzàm azért jönnek, mert természetközeli, lehet horgàszni, sütögetni, békàt, siklót, hattyút, kacsàt làtni…. Erre jönnek az egész alakos tükörrel, meg hogy 13 fogas van a szekrényben, pedig 16 kéne. Nem tetszett nekik a tollpàrna, cseréljem le modernre. A takaró sem tetszett nekik, pedig semmi baj vele. Mosható, nem toll.

Poros volt a teraszon a komód, nem szerepelt a hàzirendben, hogy mikor takarítok, és cserélek ágyneműt, törölközőt (nekem evidens, hogy minden vendég utàn, dehàt nem volt leírva) az egyik tv pàr napja nem működött, a szerelő a làtogatàsuk utàn jött, de ez nem érdekelte őket.

Helyhiàny miatt az egyik szobàban nem volt szekrény, és szerintük csiszolàsra, és festésre szorul a fa plafonja a terasznak. A fürdőt abszolut lehúztàk, mert a víz vasas, és megfogja a felületet, pedig sikàlom. Ennyi bajuk volt.

Szóval 40 nap múlva folyt. köv.


 Az igazolásra a kapcsolattartót írták a szállásadóhoz, igy most húzódik az ügy)


Nálam nem is fotóztak… érdekes ez.


(Május 13-án voltak, május 18-tól érvényes a minősítés és május 22-én küldtek az emailt, hogy fent van az igazolás a weboldalon)

Azon kívül is 195 pont lett.

Idén felújított, légkondis, jó felszerelt apartmanról van szó… Mi 3*-ra értékeltük.

Az auditorok azt mondták, hogy mivel az épület nem új, ezért nem lehet 4*, de egy erős 3* megvan. Erre kijön az eredmény: 2*

Nagyon átverés ízű az egész…


És miért nem indokolják meg, hogy miért nem értettek egyet az auditorok besorolásával? Hol és mi a bajuk?


Meglevő szálláshelyem van, 5 csillagra pályáztam, megvolt a pontszam, 4 lett belőle


Nekem régi, középkori épületem van, megkaptam a 4*-ot. A leírásban benne van, milyen kritériumoknak kell megfelelni. Ezt nézik. Nagyon kedvesek voltak, kozmetikai törlőkendőért elfutottunk a boltba, és a helyszínen kiállították a jegyzőkönyvez is,1 hét múlva online, 2 hét múlva megkaptuk a táblát is.

Aznap felteszik az oldalra és éjfélig ott alatta reagálhatsz rá. Utána eltűnik az a kocka, amire lehet írni.


Nálunk normális auditor volt. Felolvasta mit írt és megkérdezte hogy egyetértek-e vele. Mondtam pár dolgot, amit még írjon bele és beleírta.

Viszont utólag ahogy látom én azokkal a fotókkal nem értenék egyet, hanem elkérném a telefonját és én csinálnám.


Két hölgy jött, kicsit hamarabb kiértek, de én voltam az első aznap. Extra kedvesek voltak, de nagyon profik, minden kérdésre tudtak válaszolni, gyorsan megnéztek mindent.

– Bár egy lakóegység a ház, elől van terasz, de ez azt jelenti, hogy nem kapcsolódik minden szobához.

– matracokat megnézték, nem mértek (de ránézésre is látszik, hogy elég vastag.), de a lepedőt felhajtották

– nagyon sokat fényképeztek

– megnézték a bekészítéseket (bekészítések: sampon, tusfürdő, kozmetikai pipere, arc tisztító kendő, vatta, stb. pciőápoló cucc, ilyesmi. Nem előírás, nekünk van, az önbevallásnál beírtam, szóval megnézték), a házirendet és az engedélyeket is

– Végigmentek az önértékelésen

Update2: az egész alakos tükör nem lehet a fürdőszobai tükör, az valahol a szobákban helyezendő el.

Én 3 csillagot pályáztam, de valami baj volt az önértékelésnél mert bizonyos adatokat nem vett be a rendszer, ők 4 csillagra javasoltak, azt hiszem 184 pontunk lett, a javaslatuk, fényképek alapján egy bizottság fog dönteni a csillagokról.

Kb 1 óra volt.


Te már átestél a minősítésen? Oszd meg a tapasztalataidat hozzászólásban. Minden szállásadó nevében köszönöm 🙂

Köszönöm, hogy elolvastad!

Tanulj velem! 

Ingatlan bérbeadás adózása („albérlet”) tantermi képzés részletes infók itt: https://tudatosadozo.hu/hosszutavu-lakaskiadas-adozasa-trening/https://tudatosadozo.hu/hosszutavu-lakaskiadas-adozasa-trening/

Szállásadó leszek!az ötlettől az első vendégig – tantermi képzés részletes infók itt: https://tudatosadozo.hu/szallasadas-apartmankiadas-kepzes/

Szállásadó vagyok! – de vajon mindent jól csinálok?? Közösségi ÁFA, számlázás, TFH – tantermi képzés részletes infók itt:
https://tudatosadozo.hu/szallasado-vagyok/

Úristen, áfás leszek! – előadás 12 milliós bevételt átlépőknek

Részletek: https://tudatosadozo.hu/uristen-afas-leszek/

———————————————-

Baráti üdvözlettel:

Molnár Anita
családi adótanácsadó, az ingatlantulajdonosok adótrénere

———————————————-

 

Tök jó hírleveleket szoktam írni az olvasóim szerint. Érdemes egy próbát tenned velem, csak az emailcímed kell hozzá 🙂

  • Tippek: az éppen aktuális tennivalókra felhívjuk a figyelmed
  • Idő: a magazinban a blog havi cikkeinek rövid kivonata is bekerül átkattintható linkkel, így csak azt olvasod, amire tényleg szükséged van
  • Biztonság: ha hirtelen kérdésed merül fel, tudod, hogy van kihez fordulnod. Élj a lehetőséggel bátran!
  • Nyugalom: nem tömjük tele a postaládádat, havonta 1 levélre számíthatsz.

Iratkozz fel, megéri!