2Általános Szerződési Feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023. július 24. napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött szerződések tekintetében alkalmazandók.

Jelen általános szerződési feltételek a

www.tudatosadozo.hu

www.adokedvezmenyekneked.hu

www.ingatlanberbeadas.hu

www.bnokereso.hu

oldalalakon keresztül megkötött szerződésekre vonatkoznak.

Jelen ÁSZF hatálya a szolgáltató weboldalain, és aldomainjain történő jogviszonyokra terjed ki.

  1. A Szolgáltatók adatai:

Név:                                        Tudatos Adózó Kft. (továbbiakban: Szolgáltató1.)

Székhely:                                1139 Budapest, Petneházy utca 29. 1/6.
Email:                                     iroda@tudatosadozo.hu

Adószám:                                26184388-1-41

Telefonszám:                          +36- 70- 8505102

weboldal:                               www. tudatosadozo.hu

Adatkezelési Tájékoztató:      www.tudatosadozo.hu/adatvedelem

Név:                                        Molnár Erzsébet Anita (továbbiakban: Szolgáltató2.)

Nyilvántartási szám:              43874920

Nyilvántartást vezető szerv:   Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2021/000308

Nyilvántartást vezető szerv:   Pest Megyei Kormányhivatal

Székhely:                                4200-Hajdúszoboszló, Török utca 9.

Email:                                     iroda@tudatosadozo.hu

Adószám:                                72537136-1-29

Telefonszám:                          +36- 70- 8505102

weboldal:                               www. tudatosadozo.hu

Adatkezelési Tájékoztató:      www.tudatosadozo.hu/adatvedelem

(továbbiakban együtt: Szolgáltató, Szolgáltatók)

 

A tárhelyszolgáltató adatai:                        Név:                            MediaCenter Hungary Kft.

Székhely/telephely:    6000 Kecskemét, Erkel Ferenc utca 5.

Adószám:                    13922546-2-03

E-mail:                                    mediacenter@mediacenter.hu

A Szolgáltatók tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre. A Szolgáltató1 a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, míg a Szolgáltató2 a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara tagja.

  1. A Szolgáltató weboldalának címe:

www. tudatosadozo.hu

  1. Fontosabb fogalom meghatározások:
  • távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
  • online piac: olyan szolgáltatás, amely a kereskedő által vagy a kereskedő nevében működtetett szoftvert, többek között weboldalt, valamely weboldal egy részét vagy valamely alkalmazást alkalmaz, és amelynek révén a fogyasztók távollevők közötti szerződést köthetnek más kereskedőkkel vagy fogyasztókkal.
  • Szolgáltató: a szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet.
  • Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
  • áru:
    1. ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint
    2. ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru);
  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek alapján a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, ideértve a digitális szolgáltatásokat is;
  • Ügyfél: a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe vevő személy.
  1. Az Általános Szerződési Feltételek elérhetősége:

A Szolgáltató a hatályos Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot weboldalán teszi közzé, vagy elektronikus levélben küldi el az Ügyfelek részére.

  1. Az Általános Szerződési Feltételek tartalma:

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltatók által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások igénybevétele esetén. Ezen feltételek általános szerződési feltételeknek minősülnek, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak. A jelen Általános Szerződési Feltételek bizonyos rendelkezései kizárólag a Fogyasztóként eljáró Ügyfelekre vonatkoznak.

Szolgáltató2 kizárólag Fogyasztóként eljáró Ügyfelekkel (magánszemélyekkel) köt szerződést, míg Szolgáltató1 Fogyasztóként eljáró Ügyfelekkel és egyéb Ügyfelekkel is köthet szerződést.

Jelen Általános Szerződési Feltételek a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvényben, valamint a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 11/2020. (II.7.) Korm. rendeletben írtaknak megfelelő rendelkezéseket is tartalmazza, a jogszabályokban meghatározott tartalommal kerül megkötésre, amennyiben a Szolgáltató felnőttképzési szolgáltatást nyújt a Fogyasztóként eljáró Ügyfél részére.

Az Ügyfél, ha a Szolgáltatók szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amit a weboldalon található űrlapon elhelyezett jelölő négyzet kiválasztásával, vagy elektronikus levélben történő visszaigazolással tehet meg. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltatók valamelyike és az Ügyfél között. Amennyiben a Szolgáltatók valamelyike a megbízási díj átutalását megelőzően, szabályszerűen közzéteszi, vagy elküldi az Ügyfél részére a jelen Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot, de az Ügyfél az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést a Szolgáltatók részére, azonban a szolgáltatási díj összegét átutalja a Szolgáltatók bankszámlájára, úgy kell tekinteni, hogy az Ügyfél az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.

  1. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya:

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023.07.24. napján lépnek hatályba, ez megegyezik az Általános Szerződési Feltételek közzétételének napjával. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Ügyfélre és szolgáltatásra hatályosak.

A Szolgáltatók fenntartják a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén a szolgáltatás megrendelésének időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.

Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltatók által nyújtott, az alábbiakban megnevezett szolgáltatásokra és árukra terjednek ki:

  • Hírlevél, e-DM levél (elektronikus direkt marketing levél), ingyenesen letölthető tudásanyagok: honlapon ingyenes hírleveleinkre reklámot is tartalmazó e-DM-ekre való feliratkozásra van lehetőség. A feliratkozók név és email cím megadásával, valamint az Általános Szerződési feltételek és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadásával iratkozhatnak fel. Ingyenes szolgáltatásunk továbbá a weboldalon található blog alatti kérdezési lehetőség. Szolgáltatók pontos és hiteles információk közlésére törekszenek, mindazonáltal a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállalnak. A beérkező kérdésekre adott válaszok a körülmények figyelembe vételével (online felületen a vonatkozó iratok áttanulmányozása, illetve a kérdező összes körülményének ismerete nélkül) történik. Elsősorban iránymutatásra szolgálnak és nem alkalmasak a probléma teljes körű áttekintésére. Nem helyettesíti a személyes konzultációt. Az oldalakon közzétett információk tájékoztató jellegűek, ezért felhasználásuk esetén Szolgáltatókat semmilyen felelősség nem terheli. Kérdező elfogadja, hogy a honlapon feltett kérdés nyilvános megjelenik minden weboldal látogató számára, ezzel kapcsolatos érintetti jogait az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően érvényesítheti.
  • Tantermi képzések (ingatlanbérbeadók, szállásadók részére nyújtott képzés, adózással kapcsolatos képzés, stb.): Szolgáltatók által szervezett tantermi képzések, előadások, melyekre a Fogyasztóként eljáró Ügyfél a honlapon keresztül tud jelentkezni az alábbi adatainak megadásával: név, email cím, számlázási adatok, telefonszám, továbbá az Adatkezelési Tájékoztató és jelen ÁSZF elfogadásával.

A képzésen részt vevőkkel a képzés napján külön papír alapú képzési szerződés kerül megkötésre.

  • Fizikai termékek: (pl. társasjáték, könyv): az Ügyfél a honlapon keresztül tudja a terméket megrendelni az alábbi adatainak megadásával: név, email cím, számlázási adatok, szállítási cím, telefonszám, továbbá az Adatkezelési Tájékoztató és jelen ÁSZF elfogadásával.
  • Online képzés: A Szolgáltatók által szervezett online képzések, melyekre az Ügyfél a honlapon keresztül tud jelentkezni az alábbi adatainak megadásával: név, email cím, számlázási adatok, telefonszám, továbbá az Adatkezelési Tájékoztató és jelen ÁSZF elfogadásával.
  • Könyvelés: Ügyfél a honlapon keresztül tudja a szolgáltatásra vonatkozóan felvenni a kapcsolatot Szolgáltató1-gyel, az alábbi adatainak megadásával: név, email cím, telefonszám, továbbá az Adatkezelési Tájékoztató elfogadásával. Ezt követően felek külön egyeztetést folytatnak. A kapcsolat felvétele nem jelenti a szolgáltatás megrendelését vagy a Szolgáltató1 részéről a megrendelés elfogadását.
  • Adóbevallás készítése: az Ügyfélként eljáró Fogyasztó a honlapon keresztül tudja a szolgáltatást megrendelni az alábbi adatainak megadásával: név, email cím, számlázási adatok, telefonszám, jövedelem- és kedvezménytípusok megjelölésével, továbbá az Adatkezelési Tájékoztató és jelen ÁSZF elfogadásával.

Szolgáltató2 fenntartja a jogot, hogy a megrendelést indoklás nélkül visszautasítsa. Fogyasztóként eljáró Ügyfél köteles az adóbevalláshoz szükséges valamennyi adatot, információt Szolgáltató2 részére biztosítani. A tévesen, hiányosan megadott információk miatt bekövetkező kellemetlenségekért, illetve anyagi kárért Szolgáltató2 semmilyen felelősséget nem vállal.

Képzéseink, rendezvényeink elsősorban természetes személyeknek (Fogyasztóként eljáró Ügyfeleknek) szólnak. Szolgáltató2 által meghirdetett rendezvények kizárólag természetes személyeknek (Fogyasztóként eljáró Ügyfeleknek) szólnak, kifizető (cég, egyéni vállalkozó vállalkozói minőségében) nem veheti igénybe a Szolgáltató2 által meghirdetett képzéseket. Szolgáltatók fenntartják a jogot, hogy szakmabeli jelentkezők részvételét elutasítsa, akár a rendezvény kezdetekor is. Továbbá fenntartja magának a jogot, hogy konkurens vagy Szolgáltatók által konkurensnek minősített Ügyfelek jelentkezését elutasítsa, illetve a részvételt akár a képzés folyamán is megtagadja, továbbá bármely jelentkezést amennyiben az üzleti vagy versenyérdeket sért.

A Szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások igénybevételére az a személy jogosult, aki a Szolgáltatók adott szolgáltatását, mint megbízási díjat megfizette Szolgáltatók részére (kivéve, ha a szolgáltatás ingyenes) és jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.

Az Általános Szerződési Feltételek a fentiekben nevesített szolgáltatások vonatkozásában, az ezen szolgáltatások igénybevétele során a szerződő felek között keletkező jogokat és kötelezettségeket szabályozza.

  1. A szerződés létrejötte:

Az Ügyfél, valamint a Szolgáltatók közötti jogviszony a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával jön létre, mely meghatározza mindkét fél jogait és kötelezettségeit.

A szerződés:

  • elektronikus úton jön létre, azzal, hogy Ügyfél a szolgáltatás igénybevételét elektronikus űrlap („Jelentkezem” gomb megnyomását követően megjelenő űrlap) kitöltésével jelzi és azt a Szolgáltatók visszaigazolják az Ügyfél által megadott elektronikus levelezési címére, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. A Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, annak teljesítésére tőle már el nem várható okok miatt (pl.: az adott szolgáltatást már nem nyújtja, vis maior, betegség, stb.). Elállás esetén a Szolgáltató köteles elszámolni az Ügyféllel, amennyiben pénzmozgás történt.

A Szolgáltatók a szolgáltatás időpontjáról, igénybevételének módjáról és egyéb feltételekről elektronikus levélben adnak tájékoztatást az Ügyfelek számára. Ügyfél a Szolgáltatókkal való kapcsolatfelvételkor részletesen ismerteti a megbízást és ajánlatot kér a Szolgáltatóktól. Szolgáltatók ajánlatát elektronikus levélben küldik el az Ügyfél részére. Az ajánlat tartalmazza az elvégzendő feladatokat, a megbízási díj összegét, a fizetési feltételeket és a teljesítési határidőt, valamint egyéb egyedi rendelkezéseket.

Ha az Ügyfél az ajánlatot elfogadja, létrejön a szerződéses kapcsolat a felek között.

Az esetleges elírásokért, téves adatokért a Szolgáltatók felelősséget nem vállalnak.

  • kosár használatával történő megrendeléssel jön létre azzal, hogy a kiválasztott szolgáltatást a „megrendelem” gombra kattintva az Ügyfél elhelyezi a kosarában. A jobb felső sarokban található kosarat jelképező piktogramra kattintva a kosárban elhelyezett szolgáltatásokat az Ügyfél megtekintheti, módosíthatja a mennyiségüket, és törölheti őket. A vásárlás befejezésekor az Ügyfél a „tovább a pénztárhoz” gombra kattintva adhatja le megrendelését. A megrendelés véglegesítése előtt az Ügyfél a „megrendelés áttekintése” gomb segítségével ellenőrizheti, hogy nincs-e hibás adat a megrendelésben, és ha van, akkor azt ki is tudja javítani. Végül az Ügyfél a „fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintva adhatja le a kosarában elhelyezett szolgáltatásokra vonatkozó megrendelését. A megrendelés beérkezését követően az Ügyfél kap egy visszaigazolást a megrendelésről, amely azonban a Szolgáltató részéről nem minősül a szerződés elfogadásának. A megrendelés akkor minősül elfogadottnak, ha arról a Szolgáltató1 e-mailben visszaigazolást küld.

A Szolgáltató1-nek jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, annak teljesítésére tőle már el nem várható okok miatt (pl.: az adott termék már nem található meg nála, vis maior, stb.). Elállás esetén a Szolgáltató1 köteles elszámolni az Ügyféllel, amennyiben pénzmozgás történt.

A weboldalon közölt információk nem minősülnek a Szolgáltatók részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak.

Az Ügyfél az ajánlat elfogadásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után.

Az Ügyfél elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak.

A szerződés magyar nyelven jön létre, a Szolgáltató elektronikus formában tárolja a megbízásokat, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra.

Ügyfél a megbízás során köteles a saját, valós adatait megadni. Valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltatók kizárják felelősségüket, amennyiben Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait, valamint Szolgáltató2. kizárja a szolgáltatás teljesítését, amennyiben az Ügyfél nem Fogyasztóként jár el.

A Szolgáltatókat az Ügyfél által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy a Szolgáltatók az Ügyfél számára a megbízás során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosítanak.

  1. Ügyfél kötelezettségei:

Ügyfél köteles:

  • Amennyiben a szerződés elektronikus úton jön létre (azzal, hogy Ügyfél a szolgáltatás igénybevételét jelzi és azt a Szolgáltatók visszaigazolják az Ügyfél által megadott elektronikus levelezési címére):

a Szolgáltatók részére az ajánlatban meghatározott megbízási díjat, a Szolgáltatók által kibocsátott díjbekérő, vagy számla alapján, az ajánlatban és a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített rendelkezéseknek megfelelően kiegyenlíteni.

  • Amennyiben a szerződés kosár használatával jön létre:

bankkártyával közvetlenül (BARION) megfizetni a Szolgáltató részére.

Ügyfél köteles a megbízás keretében végzett tevékenysége során tudomására jutott megoldásokat, a Szolgáltatót illető technológiákat, know-how-t és vonatkozó szellemi termékeit titokként kezelni, azokat nem használhatja fel.

Ügyfél köteles Szolgáltatók részére minden olyan információt megadni, mely a megbízásban vállalt kötelezettségek teljesítése során szükséges. Ügyfél biztosítja, hogy Szolgáltatók a feladat ellátásával kapcsolatos összes ügybe megfelelő módon és időben betekintsenek.

Ügyfél támogatja Szolgáltatókat feladataik ellátásában azáltal, hogy mielőbb választ ad az ajánlatban rögzített feladatok elvégzésével kapcsolatban felmerülő kérdésekre, és megad minden információt számára a feladatok végrehajtásához.

Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy köteles minden – a szerződéses kapcsolat létrejöttét követően felmerült, a feladat teljesítésével összefüggő – új információról, tényről haladéktalanul értesíteni Szolgáltatókat. Szolgáltatók nem vállalnak felelősséget a tudomásukon kívüli tények miatti és a megfelelő tájékoztatás elmaradásából eredő problémákért, hibákért.

Ügyfél köteles az általa képviselt vállalkozás/egyéb szervezet státuszában bekövetkezett változásokról a Szolgáltatókat haladéktalanul értesíteni.

Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben a Szolgáltatók által küldött árajánlatban írtakhoz képest módosítást eszközöl az elvégzendő feladatok tekintetében, a módosítások kapcsán esetlegesen felmerülő többletköltségek őt terhelik.

Ügyfél tudomásul veszi, hogy adótanácsadási, könyvelési tevékenysége során Szolgáltató1 a 2007. évi CXXXVI. törvény (a pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról) hatálya alá tartozik, és ezáltal az ügyfelei azonosítására köteles. Ügyfél vállalja, hogy nyilatkozatot bocsát a Szolgáltató1 rendelkezésére a fent hivatkozott törvény rendelkezéseivel összhangban, valamint átadja a törvényben felsorolt dokumentumokat. Ügyfél kötelezettséget vállal arra, hogy a fenti információkban bekövetkezett bármely változásról a Szolgáltató1-t – a változást követő 5 munkanapon belül – tájékoztatja.

Ügyfél kötelezettséget vállal arra, hogy az adatfeldolgozás, a könyvelés teljeskörűségét a bizonylatok rendelkezésre bocsátásával biztosítja. Ha számla hiányzik, annak pótlása az Ügyfél feladata. Ügyfél tudomásul veszi, hogy ha a pótlás csak határidőn túl érkezik, és annak tartalmáról a Szolgáltató1-nek előzetes tudomása nincs, a számla feldolgozása kimarad. Az ilyen esetekkel kapcsolatos jogkövetkezményekért Szolgáltató1 felelősséget nem vállal.

A teljeskörűség, a bizonylatok hiánytalanságának biztosítása az Ügyfél feladata. A bizonylatok határidőn túli rendelkezésre bocsátásából eredő mindennemű késedelem az Ügyfél felelőssége és veszélye.

Az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott, alakilag megfelelő bizonylatok, okmányok tartalmáért, a mögöttük lévő gazdasági események valódiságáért Szolgáltatók semminemű felelősséget nem vállalnak, a teljesítés valódiságát nem vizsgálják.

  1. Szolgáltatók kötelezettségei:

Szolgáltatók kötelezettséget vállalnak az ajánlatban meghatározott feladatok pontos és szakszerű elvégzésére, valamint arra, hogy a feladatok elvégzése során mindenkor az Ügyfél érdekeit szem előtt tartva járnak el.

Amennyiben a szerződés teljesítése során bármikor a Szolgáltatók számára olyan körülmény áll elő, amely akadályozza az időben történő teljesítést, úgy azt haladéktalanul jelezniük kell az Ügyfél részére.

Szolgáltatók biztosítják a feladat teljesítéséhez szükséges technikai erőforrásokat.

Szolgáltatók kötelesek az Ügyfél utasításait követni. Szolgáltatók az Ügyfél utasításától akkor térhetnek el, ha ezt az Ügyfél érdeke feltétlenül megköveteli, és az Ügyfél előzetes értesítésére már nincs mód. Ilyen esetben az Ügyfelet késedelem nélkül értesíteni kell. Ha az Ügyfél célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, a Szolgáltatók köteles őt erre figyelmeztetni. Ha az Ügyfél a figyelmeztetés ellenére utasítását fenntartja, Szolgáltatók a szerződéstől elállhatnak, illetve a szerződést felmondhatják, vagy a feladatot az Ügyfél utasításai szerint, az Ügyfél kockázatára elláthatják. Meg kell tagadniuk az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása jogszabály vagy hatósági határozat megsértésére vezetne, vagy veszélyeztetné mások személyét vagy vagyonát. Az Ügyfél köteles megtéríteni az utasítás teljesítésével kapcsolatban felmerült költségeket. Szolgáltatók az utasítás teljesítését megfelelő biztosíték adásához köthetik. Ha az Ügyfél nem ad megfelelő biztosítékot, Szolgáltatók az utasítás teljesítését megtagadhatják.

Szolgáltatók kötelesek az Ügyfelet tevékenységéről és a feladat állásáról kívánságára, szükség esetén e nélkül is tájékoztatni. Szolgáltatók kötelesek az Ügyfelet tájékoztatni, ha közreműködő igénybevétele vált szükségessé, vagy ha a felmerült új körülmények az utasítások módosítását teszik indokolttá.

Szolgáltatók biztosítják a feladat teljesítéséhez szükséges kvalifikált szakembert/szakembereket. Szolgáltatók jogosultak a feladatok teljesítéséhez alvállalkozót, teljesítési segédet igénybe venni. Az alvállalkozó ill. teljesítési segéd által végzett cselekményekért úgy felelnek, mintha azt saját maguk látták volna el.

  1. A képzésen való részvétel során az Ügyfél kötelezettségei:

Ügyfél vállalja, hogy részt vesz a tantermi képzésen, melyre jelentkezett és megfizeti a képzési díjat a Szolgáltatók részére.

Ügyfél kötelezettséget vállal arra, hogy nem tanúsít olyan magatartást, amely a képzés többi résztvevőjét és a Szolgáltatók jogait vagy jogos érdekeit sértené vagy károsítaná. Fogyasztóként eljáró Ügyfél az okozott károkért a polgári jog szabályai szerint felel.

Szolgáltatók jogosultak a Fogyasztóként eljáró Ügyfelet a képzésben való további részvételtől eltiltani, amennyiben az Fogyasztóként eljáró Ügyfél a képzés többi résztvevőjét, vagy az oktatót veszélyezteti, illetve magatartásával a képzést rendszeresen megzavarja, és ezzel akadályozza a képzés szerződés szerinti teljesítését.

A képzés helyszínéül szolgáló épület Házirendjével összhangban a Házirendet megsértő résztvevő nem tarthat igényt bárminemű díj visszafizetésére. Szolgáltatók mindennemű felelősségét kizárja a Házirendet megszegő résztvevő okozta bármilyen jellegű kárért.

Ügyfél köteles továbbá:

  • képzés zavartalan lebonyolítása érdekében mobiltelefonját lenémítani,
  • tartózkodni minden olyan magatartástól és megnyilvánulástól, mely a képzés menetét, illetve mások személyiségi jogait, testi épségét sértheti vagy veszélyeztetheti.

Szolgáltató jogosult a képzés helyszínét, időpontját és tematikáját módosítani. Amennyiben az Ügyfél a módosítást vagy a módosítások valamelyikét nem fogadja el, ez a tény a jelen Általános Szerződési Feltételek szerint létrejött szerződés megszűntetését eredményezheti.

Ügyfél jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a jelentkezés során megadott adatait a valóságnak megfelelnek. Köteles az adataiban – a képzés ideje alatt – bekövetkezett változásról haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben az Fogyasztóként eljáró Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

Szolgáltató nem fizet ösztöndíjat az Fogyasztóként eljáró Ügyfél számára.

Szolgáltató a képzés szervezéséhez sem költségvetési, sem Európai Uniós forrásból származó támogatást nem vesz igénybe.

  1. A képzésen való részvétel során a Szolgáltató kötelezettségei:

Szolgáltató vállalja, hogy jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak megfelelően megszervezi és megvalósítja a képzést.

Szolgáltató nem vállal felelősséget a képzés során elveszett vagy eltűnt tárgyakért.

A Szolgáltató a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény rendelkezései értelmében köteles eleget tenni adatszolgáltatási és statisztikai célú adatszolgáltatási kötelezettségének a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszerén keresztül, amennyiben felnőttképzési tevékenységet folytat.

  1. Együttműködés

Felek megállapodnak, hogy együttműködnek a jelen szerződés rendelkezéseinek végrehajtása, a végrehajtás módjának, eredményének, minőségének ellenőrzése céljából.

  1. Díjazás, fizetési kötelezettségek, feltételek

A szolgáltatások igénybevételéért az Ügyfél díj fizetésére köteles. A megbízási díj a Szolgáltatók által egyedi ajánlatban kerül megadásra, vagy a weboldalon kerül feltüntetésre. A feltüntetett megbízási díjak érvényes fogyasztói árak, melyek pénzneme magyar Forint. A szolgáltatás ára Szolgáltatók esetében Általános Forgalmi Adót nem tartalmaz, mert a Szolgáltatók alanyi mentességet választó ÁFA alanyként végzik tevékenységüket.

Szolgáltatók fenntartják a feltüntetett díjak változtatásának jogát. Az árváltozás a megjelenéssel lép hatályba. A Szolgáltatók garantálják, hogy a Felek közötti ajánlati kötöttség és annak felek által történő elfogadását követően esetlegesen felmerülő árváltozás, elküldött megrendelés esetében a megbízási díj összegét nem befolyásolja.

A Szolgáltatók által küldött visszaigazolást követően tehát a megbízási díj fizetendő végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves díj jelenik meg a weboldalon, vagy az egyedi ajánlatban. Ilyen esetben a Szolgáltatók a szolgáltatás biztosítása előtt elektronikus üzenetben, vagy telefonon megkeresik az Ügyfelet egyeztetés céljából. Az ilyen megbízásokat a Szolgáltatók nem tekintik érvényesnek, és az ebből eredő károkért a Szolgáltatók nem vállalnak felelősséget. Szolgáltatók mindent megtesznek annak érdekében, hogy a fizetendő díjakat pontosan tüntessék fel. Amennyiben minden gondosságuk ellenére hibás ár került feltüntetésre, a Szolgáltatók nem kötelezhetőek arra, hogy a szolgáltatást a hibás áron biztosítsák.

A megbízási díj magában foglalja Szolgáltatóknak az ügy ellátásával kapcsolatos valamennyi költségét és kiadását, kivéve az ajánlatban meghatározottakon túl esetlegesen felmerülő egyéb költségeket, díjakat és az egyéb extra kérésekkel kapcsolatos költségeket (ezek külön ajánlat alapján kerülnek elfogadásra).

Ügyfél elfogadja, hogy a megbízási díj összegéről kiállított díjbekérőt és a számlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. Az Ügyfélnek gondoskodnia kell arról, hogy a díjbekérő és a számla elektronikus úton kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl. tűzfalak) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím változása esetén az Ügyfél köteles a Szolgáltatókat elektronikus levélben értesíteni.

  1. Fizetési és lemondási feltételek:

A megbízási díj összegét az Ügyfél átutalással (előre utalással), vagy bankkártyával közvetlenül (BARION) fizeti meg a Szolgáltatók részére. A szolgáltatás teljesítésének feltétele a megbízási díj Szolgáltatók részére történő megfizetése.

Előre utalással történő fizetés: az Ügyfél a Szolgáltatók bankszámlájára utalja a megbízási díj összegét. Az összeg Szolgáltatók bankszámlájára történő megérkezését követően válik jogosulttá az Ügyfél a szolgáltatás igénybevételére. A bevallások elküldésére is a megbízási díj megfizetését követően kerül sor.

A szolgáltatási díj esedékessége szintén az ajánlatban kerül meghatározásra.

Ügyfél a megbízási díjat Szolgáltató1 esetében a Gránit Banknál vezetett, 12100011-17902863 számú bankszámlájára történő átutalással, míg Szolgáltató2 esetében a Gránit Banknál vezetett, 12100011-17873107 számú bankszámlájára történő átutalással fizeti meg, az általa kiállított díjbekérő, vagy számla alapján.

Fizetés bankkártyával/BARION: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

A szolgáltatás igénybevétele INGYENES. A bankkártyás fizetésnek az Ügyfél részére nincsen felára. Bankkártyás fizetés esetén az Ügyfélnek meg kell győződnie a fizetés sikerességéről.

A Szolgáltatók jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívják az Ügyfél figyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele (az ajánlat elfogadása) a Szolgáltatók javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

Ügyfél jogosult a tantermi oktatáson való részvételét lemondani a Szolgáltatóhoz intézett egyoldalú jognyilatkozatával, indokolási kötelezettség nélkül, figyelembe véve azonban az alábbiakat:

  • Amennyiben a képzés időpontjáig több mint 20 naptári nap van még hátra, úgy Szolgáltató lehetőséget biztosít Megrendelőnek újabb időpont választására (amennyiben ugyanolyan típusú képzés van a közeljövőben), illetve visszatérítheti a képzés díját.
  • Ha a lemondásra több, mint 10 naptári nappal (de kevesebb, mint 20 naptári nappal) a képzés dátumát megelőzően kerül sor, úgy Szolgáltató a képzési díj 50%-ának megfelelő összeget visszautalja a Fogyasztóként eljáró Ügyfél bankszámlájára.
  • Ha az időpont lemondására a képzés naptári napját megelőző 10 napon belül kerül sor, Szolgáltató nem téríti vissza a képzési díj összegét.

Amennyiben Szolgáltató egyes képzései során pénzvisszafizetési garanciát biztosít, arról külön tájékoztatja Fogyasztóként eljáró Ügyfelet.

 

Amennyiben Ügyfél a szolgáltatást nem veszi igénybe, az alkalom számára megtartottnak minősül, a befizetett pénzösszeg nem használható fel másra, és nem jár vissza, a teljes díjat köteles megfizetni Szolgáltató részére.

Ha a Szolgáltató a saját hibájából, vagy önhibáján kívül, akár a szolgáltatás egészével, akár annak egy részének teljesítésével késedelembe esik, az előre egyeztetett időpontban nem jelenik meg, nem áll rendelkezésre, a képzés az ő hibájából nem kezdhető meg, vagy elmarad, akkor köteles az elmaradást pótolni és egy új időpontban nyújtani az elmaradt szolgáltatást. Amennyiben ez nem lehetséges, akkor Szolgáltató a megbízási díj teljes összegét visszautalja az Ügyfél részére. Ügyfél a megbízási díjon felül plusz költségre nem tarthat igényt.

  1. Teljesítési idő, a szolgáltatási igénybevétele:

A teljesítés időpontja a képzés megtartásának időpontja, a szolgáltatás igénybevételének biztosítása, a bevallás elkészítése és megküldése az Ügyfél részére, illetve folyamatos szolgáltatás esetén a tárgyhónap 12. napja.

Ügyfél tudomásul veszi, hogy a képzések alkalmával a Szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a vállalt szolgáltatást a szakmai és etikai szabályok megtartásával, legjobb tudása és tapasztalata alapján, az Ügyfél érdekeit szem előtt tartva nyújtja, eredmény megvalósítására – a képzésen elhangzott információk alapján – nem vállal kötelezettséget.

Fogyasztóként eljáró Ügyfél tudomásul veszi, hogy a szerződés szerinti szolgáltatás szakszerű nyújtása több alkalmas találkozást, időben elhúzódó folyamatot tehet szükségessé, ám a Szolgáltatók erre az esetre sem vállalnak a tőlük elvárható gondosságon túli egyéb eredmény teljesítését.

Az Ügyfél a szolgáltatás igénybevételekor tiszteletben tartja a vonatkozó jogszabályokat és a Szolgáltatók működési rendjét.

Fogyasztóként eljáró Ügyfél tudomásul veszi, hogy a képzésen tilos az elhangzottakat hang- vagy kép rögzítésére alkalmas eszközzel – a Szolgáltató előzetes hozzájárulása nélkül – rögzíteni.

Ügyfél tudomásul veszi azt is, hogy a mind a tantermi, mind az online képzés során, vagy azt követően a Szolgáltatók által esetlegesen átadott dokumentumokat, információkat nem jogosult harmadik személyek számára átadni, továbbítani, sokszorosítani és forgalomba hozni. A hivatkozott dokumentumok Szolgáltatók kizárólagos szellemi tulajdonát képezik, bármilyen felhasználás kizárólag a Szolgáltatók előzetes, írásbeli engedélyével lehetséges.

Szolgáltatók fenntartanak továbbá minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Az oldal teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Az oldalról tartalmat, képet, videót vagy ezek bármely részletét másolni, más oldalon vagy fórumon felhasználni csak és kizárólag Szolgáltatók írásos engedélyével lehet. Ellenkező esetben a hatályos jogszabályok alapján Szolgáltatók jogi eljárás megindítását kezdeményezik, továbbá a jogosulatlan felhasználás napi díja is felszámolásra kerül, melynek összege 50 000 Ft/nap képenként, videónként, illetve szöveg esetén mondatonként.

A jelen pontban foglalt kötelezettségek megszegése esetén az Ügyfél köteles a Szolgáltatók ebből eredő kára, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségeik megfizetésére.

  1. Szavatosság:

Szolgáltatók az ajánlatban rögzített feladatok elvégzése során a tőlük elvárható legnagyobb gondossággal kötelesek eljárni. Szolgáltatók szavatolják, hogy az ajánlatban meghatározott feladatokat a lehető legjobb tudásuk és tapasztalatuk alapján, az általuk ismert legfejlettebb módszertant és technikát alkalmazva végzik el.

  1. A szerződés módosítása, megszűnése:

Felek, a közöttük létrejött szerződést közös megegyezéssel, írásban módosíthatják, szüntethetik meg.

Ügyfél és Szolgáltatók azonnali hatállyal felmondhatják a szerződést, ha a másik fél szerződéses vagy egyéb jogait, jogos érdekeit sértő szerződésszegést követ el.

Ha az Ügyfél együttműködési kötelezettségét oly mértékben megsérti, hogy az az ajánlatban rögzített feladatok teljesítését akadályozza, vagy ellehetetleníti, akkor Szolgáltatók jogosultak a szerződéstől elállni. Ebben az esetben Szolgáltatók az ajánlatban írt teljes szolgáltatási díjra jogosultak, mintha a feladatot szerződésszerűen teljesítették volna.

A szerződés megszűnése esetén a felek elszámolnak egymással, Ügyfél megfizeti a Szolgáltatók részére a teljesítéssel arányos díjat.

  1. A Fogyasztóként eljáró Ügyfelet megillető elállási jog:

Elállási jog nem illeti meg a Fogyasztóként eljáró Ügyfelet a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés (a szolgáltatás egészének teljesítését követően) tekintetében, ha a Szolgáltatók az Fogyasztóként eljáró Ügyfél kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdik meg a teljesítést, és a Fogyasztóként eljáró Ügyfél egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az itt írt elállási jogot.

A szolgáltatás teljesítésével a Fogyasztóként eljáró Ügyfél elveszíti a jelen pontban részletezett elállási jogát, melyet Fogyasztóként eljáró Ügyfél jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával tudomásul vesz.

Az elállási jog gyakorlására a 45/2014 kormányrendelet 29§ (1). l) és m) pontja alapján kizárólag a teljesítés megkezdését megelőzően van lehetőség. A Fogyasztóként eljáró Ügyfél elállási jogát:

  1. a) a 1. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
  2. b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján

gyakorolhatja.

Amennyiben Szolgáltató egyes képzései során pénzvisszafizetési garanciát biztosít, arról külön tájékoztatja Fogyasztóként eljáró Ügyfelet.

  1. Titoktartás:

Szolgáltatók kötelesek a tevékenységük során tudomására jutott üzleti és magántitkot, valamint az Ügyfélre, illetve működésére vonatkozó alapvető fontosságú információkat megőrizni. Ezen túlmenően sem tanúsíthatnak olyan magatartást, amellyel az Ügyfél jogos gazdasági, vagy egyéb érdekeit sértené.

Ügyfél köteles a jelen szerződés teljesítése során tudomására jutott üzleti titkot, valamint a Szolgáltatókra, illetve működésére vonatkozó alapvető fontosságú információkat megőrizni. Ezen túlmenően sem tanúsíthat olyan magatartást, amellyel a Szolgáltatók jogos gazdasági érdekeit sértené.

A képzésen résztvevők bizalmas információkat oszthatnak meg vagyoni helyzetükről, adózási státuszukról, életvitelükről, illetve a kérdéseik alapján következtetni lehet ilyen jellegű személyes információkra, így a titoktartási kötelezettség e tekintetben is köti az Ügyfelet.

Szolgáltatók kötelezettséget vállalnak arra, hogy az Ügyfélre vonatkozó adatokat, eljárásokat, módszereket, dokumentumokat, okmányokat vagy egyéb információkat csak feladataik teljesítése érdekében használják fel, azokat illetéktelen személyek, szervezetek számára nem teszik hozzáférhetővé, harmadik személyek részére nem szolgáltatják ki, és azokkal semmilyen más módon nem élnek vissza.

Ügyfél kötelezettséget vállal arra, hogy a Szolgáltatók által adott információkat, iratokat, elemzéseket bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem teszi hozzáférhetővé. Ügyfél kötelezettséget vállal továbbá arra is, hogy a Szolgáltatók által készített szellemi termékek felhasználására kizárólag Szolgáltatók hozzájárulásával van joga. A szellemi termékekkel kapcsolatos minden jog kizárólag Szolgáltatókat illeti meg. Tilos a Szolgáltatók által készített dokumentumok sokszorosítása, továbbértékesítése és harmadik személyek részére történő átadása, kivéve, ha Szolgáltatók ehhez írásban hozzájárultak, valamint a jelen megbízással összefüggésben.

A képzésen részvevő Ügyfél az általa készített felvételeket nem értékesítheti, illetve egyéb kereskedelmi célból sem hasznosíthatja. A képzések teljes képi és hanganyaga szerzői jogvédelem alatt áll, ide értve a résztvevőknek adott munkafüzetet, egyéb írásos anyagokat is. Annak tartalmát a résztvevő kizárólag saját felhasználására veheti igénybe, amennyiben a Szolgáltató2 ezt biztosítja

A titoktartási kötelezettség az Ügyfelet és a Szolgáltatókat a megbízás tartama alatt, valamint annak bármely okból történő megszűnése után is terheli.

Az Ügyfél és a Szolgáltatók az e pontban vállalt kötelezettség megsértéséből eredő károkért felelősséggel tartoznak.

  1. Személyes adatok kezelése, adatvédelem

Az ajánlatban írt feladatok ellátása során Szolgáltatók, a tudomásukra jutott személyes adatok kezelését a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően végzik, így különösen figyelemmel az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. számú, a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló rendeletére (Általános Adatvédelmi Rendelet – GDPR).

Szolgáltatók mindent megtesznek – az adatkezelés megkezdése előtt – annak érdekében, hogy a tájékoztatáshoz való jogot biztosítsák valamennyi érintettnek, annak céljából, hogy egyértelmű és részletes információval rendelkezzenek a személyes adataik kezelésével vagy azzal kapcsolatos minden, az adatkezeléssel együtt járó, őket megillető jogaikról és az igénybe vehető jogorvoslati lehetőségeikről. Szolgáltatók Adatkezelési Tájékoztatója elérhető minden ügyfele, partnere számára.

Az adatkezelés és adatfeldolgozás során Szolgáltatók a személyes adatok kiemelt védelmére törekszenek, biztosítva az érintettek információs önrendelkezési jogát. Megfelelő védelemben részesíti az összegyűjtött személyes adatokat. A személyes adatok védelme magában foglalja a fizikai adatvédelmet is.

Szolgáltatók valamennyi tevékenységük során csak olyan partnereket vesznek igénybe, akik megfelelnek a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályi rendelkezések által elvárt, illetve támasztott követelményeknek.

Ügyfél is köteles a jelen pontban írt rendelkezések betartására és a vonatkozó jogszabályokban rögzített eljárásra a személyes adatok kezelése tekintetében.

  1. Ügyfélszolgálat:

A Szolgáltatók a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségeiken válaszolnak az Ügyfelek kérdéseire.

  1. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége:

A szolgáltatás megrendelése során az Ügyfélnek folyamatosan lehetősége van a megadott adatok javítására, vagy törlésére.

Ha a szolgáltatás megrendelését követően szeretné az Ügyfél módosítani a megadott adatokat, ezt a Szolgáltatók jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni a Szolgáltatók irányába.

Ügyfél tudomásul veszi, hogy Szolgáltatók a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonhatóak felelősségre.

A szolgáltatás megrendelése során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét. Ilyen esetekben a Szolgáltatók megpróbálnak egyéb módon kapcsolatba lépni az Ügyféllel.

  1. A Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:

 A 2013. évi CLXV. a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló törvény értelmében a 2023.07.24-én hatályba lépő változásoknak megfelelve külön visszaélés-bejelentési csatornát alakítottunk ki, a bejelentések megtételét itt lehet megtenni: https://tudatosadozo.hu/panasz-bejelentes/
A bejelentések kezelésére vonatkozó eljárásrend pedig itt olvasható:https://tudatosadozo.hu/panaszkezeles/
Amennyiben az Fogyasztóként eljáró Ügyfél a Szolgáltatók által nyújtott szolgáltatással kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni a Szolgáltatók felé, azt szóban és írásban: postai úton (Szolgáltató1 esetében: Tudatos Adózó Kft., 1139 Budapest, Petneházy utca 29. 1/6., míg Szolgáltató2 esetében: Molnár Erzsébet Anita egyéni vállalkozó 4200 Hajdúszoboszló, Török utca 9.), vagy elektronikus levél formájában (iroda@tudatosadozo.hu) teheti meg a fenti bejelentési formon túl, ahol anonim bejelentés megtételére is lehetőség nyílik.

A Szolgáltatók minden panaszt kivizsgálnak. A szóbeli panaszt a Szolgáltatók kötelesek azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Fogyasztóként eljáró Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltatók a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjukról haladéktalanul kötelesek jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben Fogyasztóként eljáró Ügyfélnek átadni.

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén Fogyasztóként eljáró Ügyfélnek legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltatók – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltatók indokolni kötelesek. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltatók kötelesek egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • Fogyasztóként eljáró Ügyfél neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • Fogyasztóként eljáró Ügyfél panaszának részletes leírása, Fogyasztóként eljáró Ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a Szolgáltatók nyilatkozata a Fogyasztóként eljáró Ügyfél panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – Fogyasztóként eljáró Ügyfél aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Szolgáltatók a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig kötelesek megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltatók kötelesek Fogyasztóként eljáró Ügyfelet írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Fogyasztóként eljáró Ügyfél lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltatók a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.

  1. Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem:

A Szolgáltatók ezúton tájékoztatják Fogyasztóként eljáró Ügyfeleket, hogy amennyiben Fogyasztóként eljáró Ügyfél nem ért egyet a Szolgáltatók válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Fogyasztóként eljáró Ügyfél lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Fogyasztóként eljáró Ügyfél.

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei az alábbi linken találhatók:

https://bekeltetes.hu/tartalom/22/menu/9

A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Fogyasztóként eljáró Ügyfél megkísérelje a vitát közvetlenül a Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, az Ügyfélnek csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület az Ügyfél hátrányára dönt.

A Békéltető Testület eljárása a Fogyasztóként eljáró Ügyfél kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a Fogyasztóként eljáró Ügyfél nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
  • a Fogyasztóként eljáró Ügyfél álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a Fogyasztóként eljáró Ügyfél nyilatkozatát arról, hogy a Fogyasztóként eljáró Ügyfél a Szolgáltatókkal közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  • Fogyasztóként eljáró Ügyfél nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  • a Testület döntésére irányuló indítványt,
  • Fogyasztóként eljáró Ügyfél aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára Fogyasztóként eljáró Ügyfél bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltatók írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Fogyasztóként eljáró Ügyfél rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a Fogyasztóként eljáró Ügyfél meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

Amennyiben a Fogyasztóként eljáró Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

A Fogyasztóként eljáró Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

  1. Vegyes és záró rendelkezések:

Online szolgáltatás, valamint a Szolgáltató1 webshopjának igénybevétele feltételezi, hogy az Ügyfél az elektronikus kereskedelemre, szolgáltatásnyújtásra vonatkozó technikai valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

Az Ügyfelet terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.

  1. Viták rendezése (Fogyasztónak nem minősülő Ügyfél esetén):

Szerződő feleknek meg kell tennie mindent annak érdekében, hogy tárgyalások útján rendezzenek minden olyan nézeteltérést vagy vitát, amely közöttük a szerződés keretében vagy a szerződéssel kapcsolatban merül fel. Minden, a szerződés megkötése után felmerülő körülményről a felek kölcsönösen kötelesek egymást tájékoztatni.

  1. Vonatkozó jogszabályok:

A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2022. augusztus 20. napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött szerződések tekintetében alkalmazandók.

  1. melléklet

 

Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

Kelt: