Gyakori kérdés: milyen iratok szükségesek az adóbevalláshoz?
Előfordulhat, hogy a munkáltatód nem készíti el az adóbevallásodat, mert nem vagy erre jogosult, vagy akár Te is dönthetsz úgy, hogy inkább külső szakemberre bízod.
Első lépésként gondold át, hogy honnan volt jövedelmed az elmúlt évben. A kifizetőknek (általában cégek) kötelessége igazolást kiadni.
Ha pedig nem kifizetőtől származó jövedelmed is volt, arról neked kellett gyűjteni év közben a dokumentumokat. Ilyenek általában a saját tulajdonú ingatlan bérbeadása, eladása, őstermelés, szálláshely-szolgáltatás. Az adóbevallás elkészítéséhez ezekre az iratokra lesz szüksége a könyvelőnek:
Iratok az adóbevalláshoz:
- Munkáltatói igazolás(ok)
- Munkanélküli ellátásról szóló igazolás
- Gyed, gyes, táppénz igazolás (ha nem a munkáltató volt a kifizető)
- Egyéb jövedelmek igazolása (pl. tőzsdei ügyletek, osztalék)
- Ingatlan eladáshoz kapcsolódó dokumentumok (vétel és eladás szerződése ill. hagyatéki végzés, kapcsolódó kiadások számlái)
- Önkéntes pénztári igazolások
- Családi kedvezményhez gyerekek neve, adóazonosítója, születési adatai, orvosi igazolás várandósságról, megosztás esetén a párod neve és adóazonosítója.
- Év közben befizetett szja illetve EHO előleg csekkszelvénye, utalási bizonylata
- Adó 1% rendelkezéshez adószám
- Visszaigénylés esetén bankszámlaszám 🙂
Természetesen ha a felsoroltakon kívül volt más honnan adóköteles jövedelmed, akkor az arról készült iratok az adóbevalláshoz szintén szükségesek.
Ezeket az iratokat a könyvelő által készített bevallás másodpéldányával együtt meg kell őrizni.
*********************************************************************
Speciális helyzetben vagy?
Kérdezz bátran! Így kérdezhetsz – akár ingyenesen is!
Baráti üdvözlettel: Anita
*********************************************************************
Ha hasznosak voltak az információk, akkor jelezd a „Tetszik” gomb megnyomásával (ott jobbra fent). Köszönjük! 🙂