„Elveszett a munkáltatói igazolásom! Költöztünk, valahogy elkeveredett a pakolás közben a 2012. évi jövedelmemről szóló igazolás (12M30-as nyomtatvány). Már nem dolgozom annál a cégnél. Hogyan adjam be a bevallásomat?? Hogyan oldódik meg az adóbevallás készítése? Már a havi bérjegyzékek sincsenek meg! ”
Válasz: Az adóbevallásba csak az összesített jövedelmet tartalmazó igazolás alapján szabad adatot írni. A bérjegyzékek alapján összeadott összeg nem biztos, hogy fedi a valóságot, hiszen pl. a jutalom, eseti megbízási díj nem szerepel rajta, külön papíron számfejti a munkáltató.
Ha a NAV / APEH
Elveszett a munkáltatói igazolásom!
Semmi gond, lehet kérni hiteles másolatot. Egyszerűen hívd fel a volt munkáltatódnál a munkaügyes kollégát és kérd tőle. Az igazolás másolatának kiadása a munkáltatónak kötelessége. Ha esetleg nem jó viszonyban váltatok el, akkor telefon helyett/mellett érdemes írásban, ajánlott levél formájában kikérni a munkáltatótól a jövedelem igazolást. *********************************************************************
Nem vagy adószakértő, sem könyvelő, de szeretnél kicsit tájékozottabb lenni? Iratkozz fel ingyenes havi hírlevelünkre!
Mit tegyek ha a városüzemeltetésnél dolgoztam 5éve és nincs meg az adó papir,mert költöztünk és el keveredett.Hova menjek ?
Kedves Edina!
Ha a munkáltatói jövedelemigazolásra gondolsz, akkor azt a munkahelyeden kell újra kérni. Ha az adóbevallásod veszett el, akkor arról a NAV-nál fognak másolatot adni, bármelyik Ügyfélszolgálatra mehetsz.
Mit tegyek akkor, ha el vesztettem az adóbevallasomat?
A NAV Ügyfélszolgálatokon tudsz másolatot kérni, ingyenesen.
Mit tudok tenni az esetben , hogy ha a nav 2 évvel ezelőtti munkahelyemről , aminek papírjai nincsenek meg , már becsődölt a cég ; senkit nem találok ott , telefonszámot se tudok.
A volt munkahelyed felszámolását vagy végelszámolását végző céget kell megkeresned. A NAV fog erről információt adni neked.
Mi a teendő, ha nem tudok jövedelemigazolást kérni a volt munkáltatótól, mert már nem dolgozok ott, és hiába kérem nem küldik el
Két dolgot kell megtenned:
1. Kérd tőlük tértivevényes levélben, így tudod igazolni, hogy te megtetted, amit kell.
2. Írj a NAV-nak egy levelet, amiben leírod a helyzetet: a volt munkáltató miatt nem tudod a bevallásodat beadni. Az adóazonosítódat feltétlenül írd rá.
Mi a teendő, ha nem tudok jövedelemigazolást kérni a munkáltatótól, mert eladta a céget és nem tud semmilyen papírt adni nekem?Így hogyan készítsem el az adóbevallásom?
Előre is köszönöm válaszát.
Mónika
A cég jelenlegi tulajdonosához kell fordulnia, hiszen a munkahelye kvázi nem a volt főnöke volt, hanem a cég.