Elveszett a munkáltatói igazolásom! Mit tegyek?

Elveszett a munkáltatói igazolásom!

Elveszett a munkáltatói igazolásom!

“Elveszett a munkáltatói igazolásom! Költöztünk, valahogy elkeveredett a pakolás közben a 2012. évi jövedelmemről szóló igazolás (12M30-as nyomtatvány). Már nem dolgozom annál a cégnél. Hogyan adjam be a bevallásomat?? Hogyan oldódik meg az adóbevallás készítése? Már a havi bérjegyzékek sincsenek meg! ”

Válasz: Az adóbevallásba csak az összesített jövedelmet tartalmazó igazolás alapján szabad adatot írni. A bérjegyzékek alapján összeadott összeg nem biztos, hogy fedi a valóságot, hiszen pl. a jutalom, eseti megbízási díj nem szerepel rajta, külön papíron számfejti a munkáltató.

Ha a NAV / APEH

Elveszett a munkáltatói igazolásom!

Semmi gond, lehet kérni hiteles másolatot. Egyszerűen hívd fel a volt munkáltatódnál a munkaügyes kollégát és kérd tőle. Az igazolás másolatának kiadása a munkáltatónak kötelessége. Ha esetleg nem jó viszonyban váltatok el, akkor telefon helyett/mellett érdemes írásban,  ajánlott levél formájában kikérni a munkáltatótól a jövedelem igazolást. *********************************************************************

Nem vagy adószakértő, sem könyvelő, de szeretnél kicsit tájékozottabb lenni? Iratkozz fel ingyenes havi hírlevelünkre!

A böngészőben tiltva van a javascript használata. Az űrlap ellenőrző funkciói nem fognak jól működni.

Ezt kapod a hírlevél olvasójaként:

Tippek:  az éppen aktuális tennivalókra felhívjuk a figyelmed Idő:      a blog havi cikkeinek rövid kivonata is bekerül átkattintható linkkel, így csak azt olvasod, amire tényleg szükséged van Biztonság:  ha hirtelen kérdésed merül fel, tudod, hogy van kihez fordulnod. Élj a lehetőséggel bátran! Nyugalom:  nem tömjük tele a postaládádat, havonta 1 levélre számíthatsz.

Iratkozz fel, megéri!

Neved*
Email-címed*

ADÓTANÁCSADÁS

Kategória: Adóbevallás, ügyintézés, Alkalmazott vagyok Címke: , , , ,
10 comments on “Elveszett a munkáltatói igazolásom! Mit tegyek?
  1. Tóth Edina szerint:

    Mit tegyek ha a városüzemeltetésnél dolgoztam 5éve és nincs meg az adó papir,mert költöztünk és el keveredett.Hova menjek ?

    • Keresztesné Molnár Anita szerint:

      Kedves Edina!

      Ha a munkáltatói jövedelemigazolásra gondolsz, akkor azt a munkahelyeden kell újra kérni. Ha az adóbevallásod veszett el, akkor arról a NAV-nál fognak másolatot adni, bármelyik Ügyfélszolgálatra mehetsz.

  2. Tóth Anna szerint:

    Mit tegyek akkor, ha el vesztettem az adóbevallasomat?

    • Keresztesné Molnár Anita szerint:

      A NAV Ügyfélszolgálatokon tudsz másolatot kérni, ingyenesen.

  3. Bianka szerint:

    Mit tudok tenni az esetben , hogy ha a nav 2 évvel ezelőtti munkahelyemről , aminek papírjai nincsenek meg , már becsődölt a cég ; senkit nem találok ott , telefonszámot se tudok.

    • Keresztesné Molnár Anita szerint:

      A volt munkahelyed felszámolását vagy végelszámolását végző céget kell megkeresned. A NAV fog erről információt adni neked.

  4. Navreczki Anita szerint:

    Mi a teendő, ha nem tudok jövedelemigazolást kérni a volt munkáltatótól, mert már nem dolgozok ott, és hiába kérem nem küldik el

    • Keresztesné Molnár Anita szerint:

      Két dolgot kell megtenned:
      1. Kérd tőlük tértivevényes levélben, így tudod igazolni, hogy te megtetted, amit kell.
      2. Írj a NAV-nak egy levelet, amiben leírod a helyzetet: a volt munkáltató miatt nem tudod a bevallásodat beadni. Az adóazonosítódat feltétlenül írd rá.

  5. Mónika szerint:

    Mi a teendő, ha nem tudok jövedelemigazolást kérni a munkáltatótól, mert eladta a céget és nem tud semmilyen papírt adni nekem?Így hogyan készítsem el az adóbevallásom?
    Előre is köszönöm válaszát.
    Mónika

    • Keresztesné Molnár Anita szerint:

      A cég jelenlegi tulajdonosához kell fordulnia, hiszen a munkahelye kvázi nem a volt főnöke volt, hanem a cég.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*